Vanliga frågor och svar

 

Är hundar välkomna till er?
– Vi älskar hundar men inte i matsalen. De är dock välkomna på uteserveringen under sommaren.

Jag är rullstolsburen, kan jag besöka er?
– Både ja och nej. Entrén är lite svår med ett par trappsteg, men vi hjälper er mer än gärna in. Toaletten är däremot för liten tyvärr.

Finns det en parkering i närheten?
– Nja, man kan parkera längs Nybrogatan eller annan gata i närheten, men det är ju vida känt att hitta en parkering på Östermalm inte är det lättaste.

Vilken typ av mat serverar ni?
– Vi serverar spansk mat med fokus på både klassiska och nya smaker.

Jag har allergier, kan ni anpassa maten för mig?
– Absolut! Hör av dig till oss på: spanjorskan@bockholmengruppen.com med dina allergier.

Hur länge är köket öppet?
– Köket stänger 30 minuter innan restaurangen.

Jag går på en diet, har ni mat som passar?
– Ja det har vi. Annars löser vi något på plats.

Kan man köpa mat som take away hos er?
– Ja! ring oss på 08 – 66 333 55 och tryck sedan “3” för take away.

Erbjuder ni catering?
– Ja, vår cateringfirma hjälper er gärna med detta. hör av er med er förfrågan på: catering@bockholmengruppen.com

Får vi ta med en egen tårta eller kan ni ordna en tårta?
– I dagsläget tillgodoser vi ej tårtkalas och ni kan inte heller ta med er egen. Vid förfrågan ordnar vi dock gärna med födelsedagsljus på desserten.

Jag skulle vilja överraska mitt sällskap med en blomma, en flaska bubbel eller liknande. kan ni ordna detta åt mig?
– Vi kan hjälpa er med sånt vi har på menyn, men t ex en blombukett får ni ta med er själva eller via blombud.

Har ni en bar?
– Javisst!

Har ni uteservering?
– Ja, under sommaren har vi en uteservering för spontana gäster. Här tar vi ej några reservationer.

Kan jag ta med mig barn till restaurangen? Har ni barnstolar? Får jag ta med en barnvagn in?
– Ja, barn är välkomna till oss. Vi har inga barnstolar att tillgå pga utrymmesskäl. Barnvagnen måste stanna utanför pga brandföreskrifter.

Har ni en chambre séparée, Har vi möjlighet att sitta avskilt?
– Nej, vi har inga privata delar tyvärr.

Kan vi boka vårt favoritbord?
– Vi lovar aldrig bort specifika bord, men tar såklart emot önskemål så gör vi sen vårt bästa för att tillgodose dessa.

Vi är ett större gäng som vill komma och äta hos er. Går detta bra?
– Absolut! Ni kan boka bord för upp till 14 personer på nätet. Är ni fler än så, vänligen mejla oss på spanjorskan@bockholmengruppen.com.

Kan jag abonnera restaurangen?
– Ja, en minidebitering / lokalhyra kan dock tillkomma beroende på antal / önskat datum. Vänligen mejla oss på spanjorskan@bockholmengruppen.com.

Krävs det en bordsreservation eller kan jag komma förbi spontant?
– Vi har en hel del ej bokningsbara platser till våra spontana gäster.

Hur länge måste man vänta på bord om man kommer förbi oanmäld?
– Svårt att säga, men allt från 10 minuter till en timme. eller mer.

Kan ni fakturera?
– Ja, en avgift på 200: – tillkommer dock om den totala notan understiger  20 000: -. Observera att ni måste mejla in era faktureringsuppgifter samt organisationsnummer till oss innan.

Säljer ni presentkort?
– Ja! vi säljer presentkort både på plats och via vår hemsida.

Finns det wi-fi tillgängligt?
– Ja.

Jag glömde en sak på restaurangen. Vad gör jag?
– Mejla oss på hov@spanjorskan.se, eller ring oss på 08 – 66 333 55 så hjälper vi er.

Söker ni personal?
– Ibland. Se http://www.bockholmengruppen.com/om-oss/arbeta-med-oss/för alla lediga tjänster inom Bockholmengruppen.