FAQ

HAR NI EN BAR?
– Ja! Vi har en välbesökt bar med god dryck och vår prisbelönta vinlista!

HAR NI UTESERVERING?
– Ja!

HAR NI EN CHAMBRE SEPARÉE, HAR VI MÖJLIGHET ATT SITTA AVSKILT?
– Nej.

ÄR HUNDAR VÄLKOMNA TILL ER?
– Ja! Hundar är välkomna i baren och i matsalen.

KAN JAG TA MED MIG BARN TILL RESTAURANGEN? HAR NI BARNSTOLAR? FÅR JAG TA MED EN BARNVAGN IN?
– Ja, barn är välkomna till oss. Vi har inga barnstolar att tillgå pga utrymmesskäl. Barnvagnen måste stanna utanför pga brandföreskrifter. Insats eller babyskydd går däremot bra att ta med sig in. Vid bordsbokning vill vi dock att ni även inkluderar barnen i antalet gäster.

HUR LÄNGE ÄR KÖKET ÖPPET?
– Köket stänger 30 minuter innan restaurangen.

JAG ÄR RULLSTOLSBUREN, KAN JAG BESÖKA ER?
– Både ja och nej. Entrén är lite svår med ett par trappsteg, men vi hjälper er mer än gärna in. Toaletten är dock för liten för rullstolar.

FINNS DET EN PARKERING I NÄRHETEN?
– Nja, man kan parkera längs Nybrogatan eller annan gata i närheten, men det är ju vida känt att hitta en parkering på Östermalm inte är det lättaste.

KAN MAN KÖPA MAT SOM TAKE AWAY HOS ER?
– Ja! Både via vår hemsida eller per telefon. Via samarbetar även med Foodora och UberEats.

KAN VI BOKA VÅRT FAVORITBORD?
– Vi lovar aldrig bort specifika bord, men tar såklart emot önskemål så gör vi sen vårt bästa för att tillgodose dessa.

VI ÄR ETT STÖRRE GÄNG SOM VILL KOMMA OCH ÄTA HOS ER. GÅR DETTA BRA?
– Ja, vänligen mejla oss på spanjorskan@bockholmengruppen.com.

KRÄVS DET EN BORDSRESERVATION ELLER KAN JAG KOMMA FÖRBI SPONTANT?
– Vi har en hel del ej bokningsbara platser till våra spontana gäster.

HUR LÅNGE MÅSTE MAN VÄNTA PÅ BORD OM MAN KOMMER FÖRBI OANMÄLD?
– Svårt att säga, men allt från 10 minuter till en timme eller längre.

JAG SKULLE VILJA ÖVERRASKA MITT SÄLLSKAP MED EN BLOMMA, EN FLASKA BUBBEL ELLER LIKNANDE. KAN NI ORDNA DETTA ÅT MIG?
– Vi kan hjälpa er med sånt vi har på menyn, men t ex en blombukett får ni ta med er själva eller via blombud.

FÅR VI TA MED EN EGEN TÅRTA ELLER KAN NI ORDNA EN TÅRTA?
– I dagsläget tillgodoser vi ej tårtkalas och ni kan inte heller ta med er egen. Vid förfrågan ordnar vi dock gärna med födelsedagsljus på desserten.

ERBJUDER NI CATERING?
– Ja, vår cateringfirma hjälper er gärna med detta. Hör av er med er förfrågan på: catering@bockholmengruppen.com

VILKEN TYP AV MAT SERVERAR NI?
– Spansk!

JAG HAR ALLERGIER, KAN NI ANPASSA MATEN FÖR MIG?
– Absolut! Hör av dig till oss på: spanjorskan@bockholmengruppen.com med dina allergier.

JAG GÅR PÅ EN DIET, HAR NI MAT SOM PASSAR?
– Ja det har vi. Annars löser vi något på plats.

KAN NI FAKTURERA?
– Vi fakturerar inte sällskap under 10 personer. Vid fakturabetalningar tillkommer en avgift på 200:-. Fakturabetalningar måste godkännas i förväg via mejl: spanjorskan@bockholmengruppen.com.

SÄLJER NI PRESENTKORT?
– Ja! Vi säljer presentkort på plats och via vår hemsida.

FINNS DET WI-FI TILLGÄNGLIGT?
– Ja.

JAG GLÖMDE EN SAK PÅ RESTAURANGEN. VAD GÖR JAG?
– Mejla oss på spanjorskan@bockholmengruppen.com, eller ring oss så hjälper vi er.

SÖKER NI PERSONAL?
– Ibland. Se bockholmengruppen.com för alla lediga tjänster inom Bockholmengruppen.